Aktivacija mrežne utičnice

Izvor: IRB Helpdesk
Inačica 245 od 13. ožujka 2023. u 11:54 koju je unio Mstrelar (razgovor | doprinosi)
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje

Prije slanja zahtjeva za aktivaciju utičnice

  • Molimo Vas da prvo provjerite da li je utičnica koju želite aktivirati već aktivna, te dodatno da li je možda aktivna neka druga slobodna utičnica koja se ne koristi u Vašem uredu/laboratoriju a poželjno bi bilo i u Vašim drugim uredima/laboratorijima ali u istom objektu. Testirati možete tako da posudite duži kabel, računalo, laptop ili pak računalo od kolege za koje pouzdano znate da već radi na IRB mreži (da je već od prije uspješno registrirano) i na kratko ga uštekate u utičnicu (otprilike 10 sekundi) i provjerite da li radi internet. Ako postoje utičnice koje su aktivne a da se trenutno ne koriste molimo Vas da nas o tome obavijestite da ih možemo deaktivirati kako bi mogli aktivirali onu koja Vam treba.
  • Ako ne navedete drugačije, utičnica će biti aktivirana samo za računala registrirana na IRB mrežu (web formular za registraciju i upute nalaze se ovdje). Alternativno možete zatražiti aktivaciju utičnice "za goste" za koju ne treba registrirati računalo ali na takvoj utičnici postoje značajna ograničenja u smislu blokiranog mrežnog prometa (detaljnije o tome ovdje).
  • Aktivacija utičnice najčešće se obavlja unutar tri dana (ponekad i malo više) i ovisi o količini i obimu posla te broju raspoloživih djelatnika odjela za informatičku potporu. Ako znate da ste naručili novo računalo, instrument ili znate da Vam dolazi novi zaposlenik molimo Vas da pošaljete zahtjev barem tjedan dana unaprijed.
  • O aktivaciji utičnice ćete biti obavješteni (obično emailom).
  • Ako Vam treba kabel za internet (ethernet kabel) provjerite koja dužina Vam treba pa dođite po njega kod nas u ured (K5, soba 217). Obično imamo 1 m, 2 m i 5 m. Duže kabele možemo napraviti uz prethodni dogovor (najbolje emailom).


Zahtjev za aktivaciju utičnice pošaljite e-mail porukom na help@irb.hr sa sljedećim podacima:

ZA AKTIVACIJU UTIČNICE
1. Vaš broj telefona za kontakt (interni):
2. Broj utičnice koju želite aktivirati (upute za očitavanje pogledajte ovdje):
3. Krilo i radna soba gdje se nalazi utičnica koju želite aktivirati:
ZA DEAKTIVACIJU UTIČNICE (uvijek kasnije možete zatražiti aktivaciju kada Vam bude trebala)
4. Broj utičnice koja je aktivna ali ju želite deaktivirati jer se trenutno ne koristi:
5. Krilo i radna soba gdje se nalazi utičnica koju želite deaktivirati:


Napomene za korištenje utičnica (molim obavijestiti kolege i suradnike u uredu/laboratoriju/odjelu):

  • U Utičnicu u koju je spojen uređaj za WiFi (Ruckus , Mikrotik itd.) smije biti spojen samo taj uređaj i nijedan drugi uređaj (računalo. printer itd..). Najbolje ju je označiti papirićem i selotejpom ("samo WiFI !") kako nebi došlo do zabune.
  • Uređaj za WiFi se nemože seliti u druge utičnice koje nisu konfigurirane baš za taj uređaj (obratite se nama ako ga želite seliti na drugu utičnicu, rado ćemo Vam pomoći)
  • Druge uređaje, računala i printere možete seliti bilo kada i bilo gdje na IRB i raditi će na na bilo kojoj aktivnoj utičnici pod uvjetom da su uređaji registrirani na IRB mrežu (registracija i upute su ovdje).
  • Molimo da ne koristite potrgane i polupotrgane kabele i utičnice za spajanje na internet. Kabele možete zamijeniti za nove u našem uredu a potrgane utičnice možete prijaviti nama ako ih je potrebno popraviti.
  • Ukupni broj aktivnih utičnica je ograničen (obično po objektu, dijelu objekta ili neki puta po katu objekta) pa je zbog toga i aktivacija novih utičnica moguća isključivo na uštrb deaktivacije onih koje su aktivne ali se duže vrijeme ne koriste (obično duže od godinu dana a iznimno duže od 6 mjeseci). OIP ne deaktivira utičnice "iz pakosti" nego iz potrebe i za dobrobit svih, pa i zbog Vas svaki puta kad Vam zatreba aktivacija utičnice!
  • Detaljnije o LAN mreži na IRB ovdje


Hvala Vam što ste pročitali upute do kraja!